måndag 31 januari 2011

Lycka är....när solen skiner!

Ännu en helg har passerat. Hos mig har det varit kallt, klart väder och solen har hälsat på. Solen har så många positiva effekter:

* Solljus i ögonen ökar serotoninet - sila in ljuset mellan ögonfransarna, hoppa över solglasögonen under några korta stunder.
* Solens strålar på huden ger oss D-vitamin - 20 min om dagen är vad som behövs, passa på att ta en promenad på lunchen.
* Solens strålar dödar kvalster - perfekt tillfälle att vädra sängkläderna.
* Solens strålar används i U-länderna som vattenrenare. - Forskning har visat att vatten i flaskor som får ligga några timmar i solen får en naturlig rening från sjukdomsalstrande organismer.

Själv har jag förutom ett träningspass på gymmet hunnit med långpromenader vid havet både lördag och söndag. Helt underbart skönt och det är så avkopplande för både kropp och själ. Lyckan finns verkligen i de här små stunderna. Jag njuter verkligen och jag tycker att det är roligt, samtidigt som jag tar hand om min kropp. Kan det bli bättre?

Upplevelsen av lycka är olika för alla. Bara jag själv kan definiera vad lycka innebär för mig. Tar vi reda på vad lycka är för den egna personen, har vi möjlighet att vara lyckliga så mycket oftare, eller hur?

Vad är lycka för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar