onsdag 19 januari 2011

Gammalt blir nytt

Stort TACK till Anette på Systemdesign som hjälpt mig att förnya min hemsida! Den har verkligen blivit 'up to date'. Den blev klar igår och nu är det dags även för mig att utforska den.

Vad tycker du? Berätta!!

***

Vissa saker gör jag helt enkelt för sällan. Det gamla vanliga är ovant att bryta. I helgen till exempel tog jag mig tid att använda den gamla varmstrykmangeln som min mamma införskaffade för mer än 50 år sedan. En riktigt gammal trotjänare är den. Det är riktigt kul att använda den, även om det blir alltför sällan.

Känslan av ett lakan som på sommaren hängt ute och torkat i vinden och som därefter manglas, mmm .....

Jag kan känna doften av tvätten, känna strukturen. Nya lakan blir lite prassliga och gamla, många gånger tvättade lakan, får en silkeslen yta, nästan som ett andra skin. Jag tycker mig till och med sova bättre i dessa manglade lakan.

Kan du också känna den här känslan?

// Ingalill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar