fredag 16 mars 2012

Vågar du ta chansen?


Många studier har visat att mental träning ger en bättre förmåga att fokusera, förbättrar minnet, inlärningsförmågan och stärker självkänslan. Att det blir så tror forskare beror på att man utvecklar en effektivare och mer integrerad hjärnfunktion. Vilket betyder att hjärnas olika delar samverkar på ett bättre sätt. Om det är så, att mental träning gör att hjärnan fungerar bättre, borde vi praktisera mental träning då?
 
I min värld är svaret självklart. Jag har ju själv sysslat med mental träning i över tjugo år och jag vet att det är lätt, behagligt, ger positiva resultat och att alla kan göra det. Det är aldrig för sent att börja.

De enda biverkningar jag har hört talas om är att det finns risk för att man blir smartare, snyggare och friskare. Står vi bara ut med det så finns det inte så mycket att tveka på, eller hur?

Jag har gjort flera olika program, gå in på vipconsulting.se  får du veta mer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar