onsdag 21 mars 2012

Allt du behöver

Allt du behöver finns inom dig själv. Kan det vara så? Det kanske är provocerande att säga så. För det skulle ju betyda att vi själva ständigt bär med oss förmågor och lösningar som vi av någon anledning inte använder.

Jag tror att det är så och att våra förmågor i väldigt stor utsträckning är kopplade till vårt sinnestillstånd. Specifika tillstånd ger oss access till specifika förmågor. Det finns exempel på att vi kan ta fram oväntade krafter i krissituationer.

Vi presterar bättre när vi är avslappnade, lugna och samlade än när vi är spända, nervösa och oroliga. Alla jag har träffat kan på något sätt erinra sig tillfällen då de har lyckats missa en uppgift därför att de varit nervösa.

Jag tror så här: ”Det finns inga resurssvaga människor bara resurssvaga tillstånd”.

Om detta är sant kan jag inte veta, men det hjälper mig att handla som om det vore sant, sanningen bekräftas ständigt för mig! Och jag kan själv välja mitt tillstånd, varje dag!

Jag väljer ofta att vara glad och nyfiken!     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar