onsdag 30 november 2011

Meningsfulla val

Det blåser, det regnar - är det kanske snö på gång? Små magiska frusna droppar sitter på grenarna utanför mitt fönster. Ett och annat litet gulbrunt höstlöv vill inte släppa taget och lämna sitt träd för i år.

När solen för en stund tittar fram ser jag sanningen i vitögat, fönstren behöver verkligen putsas och det ligger ett fint lager damm på skrivbordet. Fast det enda som händer är att jag förlorar mig själv i tankar om vad som är meningsfullt och vad som är meningslöst. De går liksom hand i hand, och de blir på något vis svåra att skiljas åt. Tankar av olika slag upptar mitt fokus en dag som denna. Vad är viktigt? Vad är mindre viktigt?

Det är ett val - mitt val - fast ändå inte helt lätt. Kanske finns svaret i det där enda hoppfulla lövet? Kanske är det precis så enkelt.....att släppa taget för en stund och bara följa med vinden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar