fredag 25 november 2011

I adventstider väcks minnen till liv

Det bästa med den tid som nu står framför oss är alla härliga dofter som väcker en mängd minnen till liv. Pepparkaksbak, saffransdoft, nejlikor i apelsin. Dofter som skapar stämning, förväntan och inspiration. För att inte tala om alla vackra fönster som snart lyses upp med adventsljusstakar och vackra dekorationer. Det hängs upp kransar på ytterdörrar och en myrtenkvist i dörrkarmen.

För mig är julen verkligen både glittrig, upplyst och alldeles, alldeles underbar. Julklappen nummer ett är i år, precis som alla andra år, varken dyr eller omöjlig att ge, det är tid att få vara med mina nära och kära.

Nä, nu tror jag att det är dags för mig att leta fram och damma av mina gamla adventsljusstakar.

Ha en underbart skön och avkopplande första advents-helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar