onsdag 14 juli 2010

Sommarnöjen

Varma sommardagar följs av tropiska nätter, åska och regn.

I min del av Skåne tar de olika marknaderna vid den här veckan, Kiviks Marknad är nog den som är mest känd utanför vårt landskap. Kivik med Fritiof Nilsson Piraten, Bombi Bitt och Bock i Örtagård, äppelodlingar och musteri. Ett fiskeläge med fantastiska stränder i närheten.

I närheten har jag även Kåseberga, ännu ett fiskeläge med fiskrökeri och Ales Stenar en bit bort. Härifrån kan jag en klar dag se Bornholm. Till Bornholm kan jag åka båt, både från Ystad och även Simrishamn under sommaren.

Direkttåget till Köpenhamns centrum tar en dryg timme, sedan är jag över sundet och kan njuta ännu mer av vad som erbjuds en skön sommardag.

Tänk vilka oaser jag har i min närhet. Vad kan den här dagen erbjuda mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar