tisdag 20 juli 2010

Igår - Idag - Imorgon

Vad är det som gör att när jag har roligt så går tiden så fort, men när jag har tråkigt verkar tiden stå stilla?

Vad är det som gör att jag inte har tid till mig själv, men jag har tid att göra en mängd "måsten"?

Tiden är inte förhandlingsbar, tiden kan inte ens bli en valfråga i höst. Vi har alla 7 dagar i veckan, 24 timmar per dygn, gammal som ung, rik som fattig - varken mer eller mindre.

Ta nu vara på de här dagarna som är kvar av sommaren, njut, var ute i solen, bada, känn sanden mellan tårna. Läs en bok, umgås med din familj och dina vänner, ladda batterierna och gör det här och nu. Det som gjordes igår, kan inte göras ogjort och att fundera över vad som kan komma att hända imorgon är att slösa bort värdefull tid i nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar