fredag 12 augusti 2011

Ömsom regn, ömsom värme

Jag njuter verkligen av det varma sommarvädret. Iklädd shorts, en kortärmad t-shirt och sköna skor ger jag mig ut på en av mina vanliga strandpromenader. Detta gör jag oavsett var jag befinner mig.

Hemma har det ofta regnat precis innan jag gett mig ut på min dagliga promenad, men när jag väl gett mig iväg har molnen skingrats och jag känner att det snart blir varmt och soligt igen. För visst är det så, att efter regn kommer solsken…..och så har det verkligen varit hela denna sommar. Både hemma i Sverige och här kring Medelhavet. Den här gången har jag haft bättre väderlycka på Mallorca, än när jag var här i början av juni månad.

Det är så lätt att förnimma den där härliga känslan när solen börjar skina igen efter ett nyligen avslutat regn. Luften blir frisk och det känns nästan som om vi får nytt liv. Marken är fortfarande blöt och färgerna upplevs så mycket intensivare. Det känns nästan som att vandra genom en vacker målning. Dofterna efter ett regn blir också så härligt tydliga, blommorna och till och med asfalten doftar intensivt av sommar.

Nu är det snart hemfärd efter en veckas arbete i omväxlande miljö och med härliga arbetskamrater. Nya impulser och nya upplevelser. Kan knappast bli bättre. Ha en trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar