måndag 16 maj 2011

Hur gick det här till?

Plötsligt står jag nästan mitt i sommaren utan att jag förstått hur det gått till. Nyss var det mars, fortfarande snö ute, kallt och mörkt. Nu är det snart dags för studenten.

Vad hände med tiden här emellan? Hur gick det här till? Ibland rycks vi bara med och tiden försvinner. Ännu är det bara vår, lite i början av försommaren, vi har mycket kvar att njuta av ända långt fram i september. Redan nu kan jag känna att mycket kommer att bli ohunnet och oskrivet, men vad gör väl det? Tiden framför oss är en härlig möjlighet till lång skön njutning.

Omgivningarna är nästan som vackrast nu. Äppelträd och päronträd har nästan blommat klart på sina håll, snart är det dags för de vackra körsbärsblommorna att visa sig i all sin prakt.

Jag är verkligen lyckligt lottad som får se och leva mitt i allt det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar