fredag 20 maj 2011

En sommarromans?

Vi har alla gjort det någon gång - bjudit in till en flört. Det är en härlig känsla att gå med förhoppningen om en lång sommarromans. Jag tror jag ska flörta lite extra med min man i helgen :-)

Jag är övertygad om att jag kan komma långt med god mat och härliga samtal i kvällssolens sken. Jag hoppas att solens värme stannar kvar även under kvällen så vi kan sitta ute och njuta av utsikten och ett vackert dukat bord. Det behöver inte vara överdådigt, utan mer att atmosfären runt omkring blir lite magisk, lite som en annan värld att drömma sig bort till för en stund. Allt för att lyfta upp vardagens göromål lite högre, det behövs inga stora arrangemang, inte ens exklusiv och krånglig mat. Det tar inte ens längre tid att duka vacker och laga 'vanlig' mat, det räcker för mig att göra det med lust och omtanke.

Ha en underbar helg!
Ingalill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar