tisdag 8 juni 2010

Fortsättningen

Jag har mycket på gång just nu, särskilt i mitt företag. Jag har snart min första bok klar och nästa håller på att ta form. Häremellan lär jag mig att hantera de sociala medierna, vidareutvecklar viktminskningsprogram, utbildar och coachar.

Tack och lov får förändring ta tid. Vanorna finns ju i vårt omedvetna, vi gör mycket med automatik och utan att tänka, därför behöver vi just tid, tid för att förändra invanda vanor.

Jag och alla ni andra lever verkligen i förändringarnas tid just nu och det är jag glad för. Om vi inte följer med förändringen, vad händer då?

Den största faran när vi ser skeptiskt på förändringar, förbättringar eller innovationer och kanske tänker att det 'var bättre förr', då ger vi oss ju ingen chans att ta tillvara den aktuella kunskapsmängd som finns här och nu och det vill i alla fall jag göra.

Så när jag lyfter blicken finns det inga gränser längre, jag märker att ingenting är omöjligt. Det är verkligen en underbar känsla och när jag verkligen tycker om det jag gör - ja då orkar jag så mycket mera.

1 kommentar:

  1. Hej Ingalill!

    Hoppas du har det bra på semestern!
    Roligt att du blivit en medlem i den digitalt sociala gemenskapen ;)

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera