torsdag 28 juli 2011

Sommar och sol

Jag vill verkligen inte att sommaren ska ta slut för fort och nu har snart första veckan efter semestern gått.

Jag vill fortsätta plocka solvarma tomater från kvist och känna dofterna av nyklippta örter. Jag vill forsätta att känna sommarvinden i ansiktet och kunna går barfota längs med stranden en tidig morgon. Jag vill kunna sitta ute och prata fram till gryningen, utan att det blir mörkt för fort och jag vill kunna vakna med öppet fönster och höra fåglarnas kvitter....

....men än är den inte slut. Det är fortfarande juli månad, hela augusti är kvar och sedan kommer den underbara septembermånaden och därefter oktober.....

Jag älskar verkligen varje årstid, jag har bara lite vemodskänslor när favoritårstiden närmar sig växlingen mot hösten.

Ha en skön helg och njut allt vad det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar