måndag 5 december 2011

Livet går vidare

Då har vi firat andra advent. Vi närmar oss jul och nyår med stormsteg...och storm har vi verkligen haft här i Skåne i helgen. Otroliga krafter som förenats i ett annars helt slätt och grönskande landskap. Vinden känns genom märg och ben. Jag tänder ljus och brasa inomhus och mysfaktorn blir total.

För en stund kurar jag ihop mig i soffan med en filt, en kopp te och bara mina egna tankar och känslor som sällskap.

Det känns välbehövligt i min sorg och i min planering inför mammas begravning. Hon har fyllt i sitt vita arkiv så för mig är det egentligen bara att följa hennes önskningar fullt ut. Jag skickar en tacksamhetens tanke åt henne, ler och funderar över allt som vi haft tillsammans, både de allvarsamma stunderna och de helt otroligt roliga stunderna...... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar